torsdag 11 augusti 2011

Enkel njutning - nybakat bröd med smör som smälter...


Ibland lönar sig ett besök till grannen extra mycket. Jag kom precis när svågern ställt fram nybakade bröd för att svalna. Doften var ljuvlig! Gissa hur glad jag blev när han berättar att han tänkt ge bort ett bröd till mig och Mannen och ett till mamma och pappa. Eeh, JA TACK!!! Snabbt hem och skar upp en skiva. På med riktigt och rejält med smör som fick smälta innan jag tuggade i mig med ett glas kall mjölk. Åh, så gott! Att säga tack är inte nog men vad mer göra... TACK!

Brödet är hämtat från Pain de Martins bakblogg som numera inte är aktiv längre. Den glade bagaren har tydligen gjort sitt sista inlägg. Svågern är ett stort fan av hans bröd så han har sparat favoriterna från bloggen, skrivit ut och satt in i sin bakpärm. Jag tänker inte lägga in receptet här, jag ville bara dela med mig av ett ögonblicks enkel njutning här på landet.

Tack ännu en gång för brödet, T. Längtar efter att få äta det till frukost i morgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar