tisdag 22 mars 2011

Den nakna sanningen

Idag hade jag planerat att improvisera lite i köket och göra en kycklingrätt med två sorters paprika, lök och sambal oelek för tillagning i ugnen med lite mellangrädde, crème fraiche och ost. Handlade och fixade hem allt efter jobbet. Men sen hade Mannen helt andra planer. Han hade fått besked om att vårt kakel levererats så det blev en tur till sta'ns bästa bygghandel där vi även passade på att kolla bänkskiva och lite annat. Klockan tickade på. På vägen hem tog vi vägen förbi ICA och inhandlade en färdiggrillad kyckling och lite pommes frittes. Jag insåg att jag inte skulle orka börja med middagen vid halv åtta på kvällen. En stund efter intaget såg det ut så här i köket, långt ifrån mice en place, härliga råvaror och kreativitet i köket. Men så blir det ibland...

Ibland är det snabba och enkla lösningar som smakar hyfsat gott som gäller. Inget att skämmas för. För att få i oss lite mer nyttigheter är det snart dags för en smoothie som avrundning på kvällen. Helt ärligt har vi ju inte direkt levt upp till tallriksmodellens rekommendationer med vår kyckling och pommes. Inget fel med att balansera upp det hela lite. Det blir en variant med äppeljuice, sommarbär och avokado. I morgon däremot ska jag laga min kycklingrätt. Och allt finns hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar