torsdag 31 mars 2011

Those who can't...

... teach or read about it! I nuvarande förkylningstillstånd blir det ingen matlagning - inte snällt att riskera att jag serverar tillbehör i form av baciller i maten. Som tur är har det trillat ner tidningar i brevlådan som handlar om två av mina intressen; matlagning och inredning. Så det blir till att läsa i stället för att praktisera. Det är också kul. Både som tidsfördriv och inspiration.

Jag har precis påbörjat en ny prenumeration på tidningen Lantliv Mat & Vin. Sedan tidigare har jag Lantliv som alltid har riktigt bra recept med i tidningen. Nu har de tagit ett steg till och tagit fram en tidning som bara handlar om mat. Jag gillar det jag ser så långt. I aktuella numret finns massor av lockande recept inför påsk och flera recept till en buffé som jag ska se till att få användning för.

Och så ett nytt nummer av Drömhem & Trädgård. Jag gillar inredningsreportagen och tipsen men är inte så förtjust i trädgårdssidorna eftersom jag har långt ifrån gröna fingrar. Trädgården som vi anlade kring huset gick ut på enkelhet, mycket sten, lättskött både vad gäller markbeläggning och växter. Min förhoppning är att intresset kanske kan utvecklas lite i och med egen liten täppa kring friggan på landet. Åtminstone ska jag försöka satsa på lite örter. Kanske i kruka till att börja med så att jag inte tar mig vatten över huvudet med ett trädgårdsland som jag inte kan underhålla.

Även senaste numret om Allt om Mat handlar förstås om påskmaten. Och så börjar grillrecepten redan florera tillsammans med lätt och grön vårmat. Bara att börja bläddra och inspireras. Har även ett par träningstidningar jag kan plöja igenom som t.ex. Runners World. Det vore ju inte fel att hitta inspiration även där :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar