tisdag 10 maj 2011

Mammas skinkstek med kokt potatis och massor av härlig sås!


I helgen bjöd mamma på sin goda skinkstek med morötter och lök som kokat med i grytan och därmed fått underbar smak. Köttet blir så mört och gott! Med perfekt saltad potatis och den lite peppriga såsen till köttet så blev det ännu en fullpoängare till mamma. Husman är hon bäst på. Ingen klår henne där. Jag har ännu inte vågat prova att göra skinkstek själv även om hon får det att låta så lätt :-) Jag vet att jag bara kommer att bli besviken om det inte "smakar som mammas".


Tack snälla för maten, mamma!



Mamma stod för maten hela två gånger i helgen. Hon bjöd även på en jättegod nötköttgryta med paprika, lök och morötter. Fast den har jag inte receptet på men jag delar ändå med mig av en liten bild på den mustiga grytan. Vi åt potatis till men jag tror att det går bra med ris också.

Tack igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar