måndag 29 augusti 2011

Är sommaren slut nu?


Lördagen bjöd på både ris och ros. Vi fick en helt ljuvlig sommardag med sol, värme och snudd på tropisk känsla. Underbart, tänkte jag - sommaren är inte slut ännu! Det kändes förstås extra bra med så'nt väder dagen för årets kräftskiva som vi alltid firar i samband med mammas födelsedag. Men så bjöd lördagen på början till en förkylning som lever och frodas i dag. Det halsonda har gått över men det är tjockt i halsen och täppt i näsan. Hosta, huvudvärk och feber. Något ynklig är jag just nu alltså. Inte helt oväntat med en förkylning så här lite drygt efter en vecka på jobbet och froterande med arbetskamrater med barn som börjat skola och dagis igen. Att överhuvudtaget umgås och komma i kontakt med mycket folk igen efter människogles semester på landet gör ju sitt till när det gäller bakteriefloran.

Så nu ligger jag här i sängen helt däckad. Ingen ork och på dåligt humör. Jag har varken tid eller lust att vara sjuk... Tur att jag har bloggen och några recept från kräftskivan att pula med. Trots att jag inte alls mådde bra var jag med vid bordet. Laddad med febernedsättande och varma kläder och filt. Det goda sällskapet piggade upp också!



Igår, söndag, var all sommarkänsla borta. Kallt och ruggigt. Gula björklöv singlade ner och jag som väldigt sent "släpper" sommaren, insåg att det börjar bli dags att kapitulera och inse att sommaren 2011 är på väg att ta slut... Det är iofs ingen fara med det. Vi har haft en kanonsommar och jag älskar hösten också. Alla årstider går hem hos mig. Och vi fortsätter ju att åka till landet, vårt andra hem, året runt.

Nu ska jag koncentrera mig på att tycka lite synd om mig själv och kurera min förkylning. Ska bli skönt att bli lite ompysslad av Mannen när han kommer hem från jobbet :-) Allra närmast är det dock mer sova som gäller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar