måndag 14 mars 2011

Pappa-mamma-mat

Trots intensivt slut på arbetsveckan i Paris orkade jag självklart med att åka till landet och mecka vidare med friggan. Det underlättar enormt att pappa och mamma bjussar på käk mellan arbetspassen. Den här helgen blev det svamp- och persiljegratinerad fläskfilé med råstekt potatis på lördagen som pappa lagade till med stort tålamod (tänker främst på stekningen av potatisen.....) och en av mammas goda grytor till söndagsmiddag. Tack snälla ni! Nu vill jag att det snabbt ska bli helg igen!

Mycket svartpeppar blev jättegott på den råstekta potatisen!

Fläskfilé täcktes med svamp och persilja, toppades med riven ost och gratinerades i ugnen. Det var något annat i också som gjorde blandningen såsig men jag glömde fråga vad det var...

Mammas söndagsgryta innehöll den här gången bland annatpaprika, morot och trattkantareller som fanns torkad på lager. Jag måste använda av mitt eget förråd snart... Kanske i en egen gryta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar