onsdag 27 april 2011

Påskmiddagen

Jag har några recept som jag ska dela med mig av från påskbuffén som mamma och T skapade tillsammans så himla bra. I princip blir det lite same same som på julen (köttbullar, prinskorv, sill, Jansson, potatis, ägg med räkor, lite röror och mammas champinjonkrustader) men det smakar ju inte sämre för det. Lite lax på bordet också för T:s skull. Inget lamm heller på vårt påskbord. Men vi diskuterade faktiskt lite grand kring bordet och kom fram till att påsk och midsommar kan få skilja sig från det julbordet så det här kan ha varit sista gången vi bullade upp med påskbuffé. Nästa år blir det nog en trerättersmiddag i stället som vi hjälps åt med. Jag bjuder på lite lockande bilder så länge tills jag har inhämtat recepten från mamma och T. Tack för maten!

Vem har inte räkägg på påskbordet? Ägghalvor med majonnäs, räkor, dill och citron. Enkelt och gott!
T:s gubbröra var enligt andras utsago jättegod. Inte riktigt min grej...
T:s örtagårdssås som var hur god som helst!
Prinskorv!
Mammas bästa köttbullar och Jansson!
Mammas krustader med asgod champinjonstuvning!
Hembakt bröd à la T.
Goda ostar!

Två sorters sill. En inlagd av T. Han kan han...
Min blygsamma tallrik. Jag blir så snabbt mätt i magen när jag blandar så mycket olika saker på en buffé...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar