torsdag 16 juni 2011

Gissa prylen!


Vad är då detta för liten plastsak i knallrött? Kika lite på formen så kanske du anar...


Just det! En jordgubbsskivare. Ännu en överflödig och onyttig pryl eller kanske något riktigt användbart? När man ska göra fina skivor av jordgubbar att ha på tårta t.ex. så kan det vara lite pillrigt och knepigt att få till det. Speciellt med svenska jordgubbar som ofta är ganska små. Jag har inte köpt den själv utan fick den i sommarpresent av en leverantör. Och jag gillar den! Framför allt att den inte tar så mycket plats.

Jag fick även den här lilla prylen som jag blir lite glad av att titta på:


Även här avslöjar ju form och färg vad den ska användas till. Att förvara citron i som blir över till alla de där recepten där man ska pressa saften ur en halv citron! Jag har den faktiskt i min kyl just nu med en bit citron i. Ska se hur länge den håller sig fräsch, om det blir längre än invirad i plastfolie. Om inte annat så ser det ju bra mycket trevligare ut i kylen med en sådan här.

Efter maten ikväll blev det ännu en smoothie med rabarberkesella och färska jordgubbar. Den här gången mer jordgubbar och det blev ännu godare! Återkommer till receptet på kvällens heta chilikyckling med sval limesås. Nu är det dags att vaska av sig och borsta tänderna innan vi kryper till sängs. God natt!



Mixa en kartong färska jordgubbar med en burk rabarberkesella
och en skvätt mjölk så får du två glas med ljuvligt god smoothie.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar