lördag 25 juni 2011

Vilken härlig dag jag har!



Huvudet är lite tungt idag så här dagen efter midsommarfirandet. Men jag ligger härligt uppallad i bäddsoffan och har bland annat tittat på "Leila på landet". Inte så mycket för recepten den här gången utan för att spana in hennes torpmiljö nu när vi äntligen har flyttat in i vår lilla stuga. Vi tillbringade första natten här i torsdags och det var hur mysigt som helst. Jag såg massor av fina inredningsdetaljer i både ute- och innemiljön på Leilas torp. Om det nu är hennes på riktigt eller bara en inspelningsplats som de hyr. Hon framställer det som att det är hennes torp i alla fall och det kanske är så. Jag har visserligen redan kommit väldigt långt med inredningen av vår stuga men vi har sovstugan kvar att fixa till. Tills dess sover vi i bäddsoffan. Närmast ligger att fixa trädäcket.

Utanför växlar vädret löjligt mycket. Strålande sol och blå himmel, svarta moln, regn och åska om vartannat. Men det gör det bara mysigare att ligga här inne och titta ut genom våra stora fönster. Svensk sommar i sitt esse kan man säga.

Igår njöt vi av massor med god mat. Sillunch på dagen och middag med M:s desserter på kvällen. Nu är ju inte fisk min favorit så just sillunch var mest för de andra kring bordet men jag och brorsan fick mammas köttbullar och prinskorv istället. Hur var det nu? Är jag vuxen ännu :-) Jag kommer att lägga in mina favoriter från midsommarbordet vartefter här i bloggen. Även en matjessill som mamma gjorde med hög betygsättning från mina bordskamrater. Jag får lita på vad de säger och ta med det. Fast det är ju förstås lite trist att komma med midsommarrecept nu när det dröjer ett år till nästa gång. Men många av dem kan man äta hela sommaren. Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar