lördag 25 juni 2011

Jag har konverterat...

Jag vet inte om det är som att svära i kyrkan när jag nu meddelar att jag har sagt upp min prenumeration på Allt om Mat, en tidning som jag har fått hem i brevlådan i över femton år. Jag har bytt orakel till mattidningen Lantliv Mat & Vin. En helt fantastisk tidskrift som handlar om det jag tycker att en mattidning ska göra, nämligen uteslutande mat med massor av recept som jag vill prova så fort som möjligt. Dessutom några sidor med tips på mat- och köksrelaterade produkter. Suveräna bilder och helt enkelt toppen i min smak.

När Allt om Mat bytte skepnad gjorde jag slag i saken och sade upp prenumerationen. Både för att jag hittat ett bättre alternativ men även för att jag inte gillar Allt om Mat i sitt nuvarande tidningsformat. Varken grafiskt eller innehållsmässigt. För mig är innehållet inte det rätta längre. Det är mycket jag bara bläddrar förbi eftersom det är recepten och lockande bilder jag vill åt. Artiklar utan recept och vinprovningar är inget som intresserar mig i en mattidning, är en sådan där konstig figur som inte tycker om vin... Dessutom är jag väldigt nöjd med Allt om Mats sajt på nätet där jag nästan alltid hittar något bra recept, så det är inte recepten i sig det handlar om, bara var jag hämtar dem. Framöver blir det endast Allt om Mat på nätet och Lantliv Mat & Vin som tidning.

Från det senaste numret av Lantliv Mat & Vin hämtade mamma flera av recepten till midsommarbordet, recepten kommer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar