söndag 24 juli 2011

Lat söndag - tomt på bordet


Idag gör jag inte många knop. Vi hälsade på goda vänner igår och det blev ganska sent om man säger så. Vi grillade färsbiffar med fetaost. Till det åt vi ugnsrostade potatisklyftor och sallad med tzatziki. På det äppelsmjulpaj med vaniljsås. Jättegott och vi blev duktigt mätta. Vädret gjorde att vi bytte bord ett par gånger under kvällen. Ömsom regn, ömsom uppehåll. Att sitta under deras plåttak på uteplatsen när det regnade var mysigt. Lagom smatter. Och med värmande filtar kunde vi sitta länge, länge och prata strunt. När vi till slut anlände tillbaka till landet i taxi mötte vi bror och svåger som kom gående i badrockar. De hade nattdopp på agendan. Vi hakade på ner till bryggan i det gryende ljuset. M hoppade i han också men inte jag. Nå'n måtta får det vara...

Idag är vi lata och det blir nog inte någon matlagning att tala om. M har precis brummat ihop en dubbel espresso och ska snart åka iväg och fixa maten åt oss. För mig blir det en sådan där rund sak som börjar på p och slutar på izza. Med massor av grönsaker på. Iskall cola smakar nog bra idag också. M slår till på en dubbel Whopper med bacon. Det är en så'n dag i dag om ni förstår...

Samvetet säger att dagens första mål mat borde likna gårdagens frukost men jag har valt att inte lyssna :-)


Nu ska vi ha en skön och lat söndag här på landet. Lite småpul blir det nog så småningom. Vi har fortfarande kvar att göra på friggan. Att måla har inte funkat den här helgen. Vädret har varit för instabilt. Antingen regn eller alldeles för varmt och kvavt för sådana aktiviteter. Vem vill kräla på ett svart tak när solen steker? Inte jag i alla fall. M har ett litet snickeriprojekt att ägna sig åt. Mitt projekt för dagen lutar åt att bläddra igenom ett gäng inredningstidningar. Skönt tillbakalutad i solstolen. Solen är tillbaka idag, visserligen något sporadiskt men ändå. Det är skönt ute. Men jag fäller nog upp parasollet...

Ha en härlig söndag, lat eller inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar