fredag 16 september 2011

På landet!


Om det nu skulle vara någon som har trott att det här med två små kök bara är ett namn på bloggen utan verklighetsförankring så tänk om :-) Det här är vår lilla stuga på landet, en frigga på 15 kvadrat. Här ryms kök, vardagsrum och sovrum. Fast inte samtidigt... När bäddsoffan är ihopfälld har vi kök och vardagsrum, men utfälld och bäddad är det kök och sovrum. Lösningen med bäddsoffa är tillfällig. Nästa projekt efter trädäcket är den lilla röda historian bakom friggan. Det ska bli vår sovstuga och som synes finns det en del att göra där, och inte bara på utsidan. I vinter är det tänkt att vi ska fixa till den så att vi inte behöver använda bäddsoffan längre. Den är skön men inte är det som en riktig säng. Ett par-tre nätter funkar, se'n börjar jag känna av här och var.

Vi har haft en lugn och stillsam morgon där vi har tagit tid på oss att vakna. Himlen är nästan smärtsamt knallblå, så där som den blir om hösten. Luften är krispig och har en helt annan karaktär än för bara en vecka se'n. Det är verkligen höst nu. Men det är vackert och friskt. Vi har det bra denna lediga fredag och så har vi helgen kvar.

Självklart ska det lagas mat. Min plan är att nu på förmiddagen skriva ihop en nota och handla hem allt som behövs i matväg för resten av vistelsen så att jag inte behöver åka iväg och handla flera gånger. Det innebär att jag först måste klura ut vad vi ska äta och det är ett nöje. Ska bläddra i kokböcker och surfa på nätet. Lördagsmiddagen är redan spikad. Tack vare en kommentar från Jenny igår så blev jag påmind om att jag inte har gjort porterstek på hundra år - en gåta med tanke på hur gott det är. Så tack för påminnelsen!

Först, en redig frukost! Ha en bra dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar