måndag 28 mars 2011

Mat i veckan

Förhoppningsvis blir det lite nya recept den här veckan som jag hämtar inspiration till från Allt om Mat. Den sajten kan man alltid lita på. Efter en kort surfsession idag hittade jag tre recept i alla fall som jag kommer att utgå ifrån. Det blir både kyckling och eventuellt helt vegetariskt med mycket grönsaker.

Nu när våren är här (?) lockar det att använda lättare recept och lusten att experimentera mer i köket ökar i samma grad som antalet ljusa timmar på dygnet. Att en timme försvann i och med omställningen till sommartid var lagom kul. Känner mig nästan jetlaged och löjligt trött idag. Det handlar ju bara om en timme! Men när det innebär att man ramlar senare i säng och ändå ska upp "tidigare" så känner i alla fall jag av det. Idag handlar jag hem lite tulpaner. De piggar upp och får duga tills det grönskar mer utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar