fredag 18 mars 2011

What's wrong with this picture?

Tja. Flera saker är lite småfel med den här bilden. För det första är det ju inte alls jordgubbar i skålen utan snö. Vem f-n vred på snökranen igen? Det var väl jäkligt bra som det var med barmark på vägarna och enkelt att bära grejer till friggan i stället för att som nu ta fram snöskyffeln igen, pulsa och halka. Satan vad sur jag är. Där fick jag för att jag hade ställt undan skyffeln...

Och se'n är det så att den här jättefina skålen avsedd för jordgubbar har jag köpt in för att ha i vår lilla frigga till sommaren. Och det som är lite knas med det är ju att det är en bit kvar tills dess och att inköp av husgeråd kanske inte ligger som mest aktuellt på att-göra-listan just nu :-) Men jag kunde inte låta bli att köpa den när jag såg den. Det var som sommar och vårt ställe skrivet över hela den. Så nu ligger den invirad i bubbelplast och väntar på att få inta sin plats i vårt krypin så småningom.

Vi har haft ledig fredag och kom till landet igår kväll. Inte så mycket gjort men vi gör som vanligt att vi kör på i lugnt tempo och tar det som det kommer. Vi har gjort en del förberedande inköp och hämtat material hos mamma och pappa. Lagom för idag och så kan vi köra igång direkt i morgon bitti. Eller om jag ska vara helt ärlig så snarare i morgon lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar