måndag 18 april 2011

Inköpslista för köksredskap

Jag har påbörjat en inköpslista för köksredskap till friggan. Vi kommer ju att bo där en stor del av av vår fritid och behöver allt som används för matlagning och intag så det blir i princip till att utrusta ett helt kök. Efter en stund insåg jag att det är en hel del grejer som behövs. Det mesta kan jag ordna utan några större utgifter men vissa saker vill jag ska ha riktigt bra kvalitet så att matlagningen blir så trevlig som möjligt, t.ex. köksknivar,kastruller och pannor. Någon flashig och dyr osthyvel eller zestjärn lär det inte bli. Totalt onödigt. Men jag kan tänka mig att lägga ner någon extra krona på redskap och hjälpmedel som får synas och hängra framme, som t.ex. ett lite finare durkslag i emalj. Jag vill tillägga att dessa inköp, från osthyvel och potatisskalare till söndagsgrytan och fina skärbrädet på intet sätt är en belastning, utan ett kärt nöje! Det ska även erkännas att jag redan har påbörjat inköpen via nätet. Jag vill välja varje pryl med omsorg - billig eller inte... Och så ser jag jättemycket fram emot att få bjuda på recept tillagade i mitt lilla kök på landet från och med den här sommaren 2011!

rivjärn-bestick-sil-durkslag-skärbräde-gryta-traktörpanna-kastruller-stekpanna-stekspade-slevar-potatisskalare-grytlappar-förkläde-saxar-knivar-glas-tallrikar-serveringsskålar-ugnsformar-salladsbestick-kaffebryggare-karottunderlägg-kökshanddukar-måttsatser-köksvåg-degskål-potatispress-pastagryta-kaffekoppar-muggar-diskställ, osv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar