måndag 18 april 2011

Det är detaljerna som gör det


Vi har haft en suverän helg på landet med det vackra vädret och lagom fixa i friggan med hjälp av pappa. T.ex. har spotar i tak och fönster kommit på plats och elen är på G. Jag passade på att jobba utomhus med att sortera byggavfall som samlats på hög. Isolering, plast, gips, frigolit, wellpapp, trä och färgburkar ligger nu i fina högar var för sig redo att transporteras till sorteringsanläggningen. En del som lämpar sig att elda upp rullades i skottkärra till valborgsbrasan. Och så släpade jag upp våra tunga baden-baden-stolar till egna lilla tomten. Det blev ett rejält dagspass med funktionell träning kan jag säga. Vi hann även med att sola och fika lite med T och pappa innan det var dags att avsluta helgen.

Trots att det är en del "större" moment kvar i friggan så har vi jobbat med detaljerna ett tag. Som fönstersmygar, foder och lister. Det där som ramar in och fulländar helheten. Våra små spotar i tak och fönster kommer att göra mycket för helhetsintrycket när allt annat är klart. Jag börjar känna mig aningen otålig men jag ska göra som hittills. Ta det lugnt och som det kommer. Inte stressa. Jag vet ju i alla fall att vi kommer att tillbringa vår första sommar i en färdig frigga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar