måndag 18 april 2011

Smoothie med avokado och honungsmelon

Varje gång jag gör smoothie undrar jag varför jag inte gör det oftare... Det är så gott, nyttigt och löjligt lätt att göra. En bra idé tycker jag är att äta lite mindre till middag och inte trycka i sig så att man blir proppmätt, för att lite senare orka med en smoothie i stället som både mättar och gör smaklökarna glada. Att de sedan kryllar av vitaminer och en massa andra nyttigheter skadar ju inte direkt - vad jag vet i alla fall. Här en yoghurtbaserad smoothie för omväxlings skull. Jag brukar alltid utgå från juice, frukt och frysta bär. Den här blev väldigt len och mild i smaken. Lagom mättande och kändes nästan lite som en dessert!

Till 2 glas
3 dl citrusyoghurt
1 avokado i bitar
3 klyftor honungsmelon i bitar
Saften av 1/2 lime

Mixa till lagom konsistens och njut! Lite vardagslyx faktiskt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar