måndag 16 maj 2011

Lite bilder från helgen

Det finns mycket att fota nu men jag hinner knappt med! Tog i alla fall en liten sväng med kameran så här kommer ett gäng bilder som får tala för sig själva. Nästan...


Grannarna ToJ:s rabarber växer så det knakar. Vi har fritt tillträde att plocka några stjälkar till förslagsvis en crême brulé med rabarber i botten!


Och där satt Boris och Bojan! Världens goaste katter. Förutom vår egen Selma förstås...


Mannen i mitt liv snappade också åt sig kameran men motivet skiljer sig lite från det jag brukar fånga. Gärna kryp i närbild. Och jag kan hålla med. De blir intressantare att titta på när man ser dem på nära håll!


Mamma har tagit in en liten bukett liljekonvaljer som redan blommar!


När T grävde upp landet fanns det rödlökar kvar med ny fräsch blast! Lök vill nog jag också odla på vår lilla täppa så småningom.


Humlen som knappt fanns för en vecka sedan slingrar sig uppåt i raketfart.


Mycket fint i ToJ:s rabatter men fråga mig inte vad grejerna heter... Fint är det i alla fall!







Det här vet jag i alla fall vad det är! Daggkåpa! Undrar var det namnet kommer ifrån... Läckert!


Våra allra första trädgårdsmöbler till friggan! Och så en vattenkanna i svart så den matchar fasaden :-)


Nyfikna katter kollade upp så att vi skötte oss med bygget... Och så distraherade de rejält. Svårt att låta bli att klappa dem om man säger så...



Och så blev det lyxig fika (igen) med bakverk inköpta av M på fina konditoriet i den lilla staden. De har mycket gott att välja på och det är trevligt med en stunds avkoppling och sällskap över en fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar