måndag 6 juni 2011

Den uppmärksamme..

... märker att jag inte riktigt kunde hålla mig ifrån att blogga denna långhelg trots att jag så gott som utlovade det. Men vad ska man göra när så mycket gott att äta har passerat på middagsbordet? Jag kan inte låta bli då i alla fall.

Fick kommentaren från brorsan under helgen. "Men gud vad du fotar..." Ja. Vad då då? Blir det jobbigt? Stör jag? "Nej, inte alls men bara så att det inte blir som ett tvångssyndrom". Hm. Nej. Jag skulle inte kalla det något slags syndrom överhuvudtaget. Däremot har jag med tiden jag följer andra matbloggar och utvecklar min egen, märkt att jag ser skönhet och intresse i mat och -lagning oftare än förut, och därmed fototillfällen!

Jag hoppas att min familj står ut med att jag drar fram kameran titt som tätt för att föreviga deras bedrifter i köket och att de kan ha tålamodet att vänta några minuter längre innan maten står på bordet som det innebär att jag tar pauser ibland och fotar, än om jag bara skulle laga på. Ni är ju mina största fans :-)

Nu är det verkligen dags att sussa förresten. Jisses vad jag har varit duktig idag. Fyra flyttkartonger med glas, porslin och diverse husgeråd är inplockat i urtorkade och rena köksskåp och lådor i lilla friggan . Snart är det dags att flytta in. Ska bli så skoj på alla sätt men i sammanhanget här, min matblogg, extra roligt att inom kort få bjuda på matlagning från mitt sommarkök!

Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar