torsdag 9 juni 2011

Feber och skallebank, piggar upp mig med bilder från landet

Kan vara att jag tog i lite för mycket igår med tanke på att en eon av tid har passerat sedan jag sist var ute och kutade. Kroppen fick nog en chock och sa ifrån direkt, "ta det lite lugnt i början, tack". Och straffade mig med feber och huvudvärk som känns ända ner i nacken. Inte hjälper det heller att jag inte kunnat vila utan varit tvungen att jobba hemifrån hela dagen. Vad ska man göra när det finns deadlines att hålla och aktiviteter som inte låter flyttas på sig bara för att jag är sjuk? Jo, man biter ihop och kör på.

Jag har blivit dålig förut efter att jag tränat och det brukar tack och lov gå över fort. Så förhoppningsvis blir det så även denna gång för i morgon är det dags att hämta möbler och transportera till landet och möblera friggan! Vårt mål är att kunna tillbringa vår första natt där någon gång i helgen.

Tills vi är där lyfter jag sinnet med lite bilder från helgen som nyss gått.


Det blev tre omgångar bocchia, två i par och en individuell. Hrm. Behöver jag säga vem som vann alla :-)
Vi hade vissa problem med störande moment när vi började. En viss Boris tyckte det var väldigt roligt att springa efter bollarna och putta dem ifrån där de hamnade, även den lilla vita. Något som kan störa tävlingsinriktade personer en del så att man vill kasta om... Nej, så allvarligt var det verkligen inte. Mest kul. Husse T försöker fostra och mästra att så gör man inte! Med väldigt liten framgång...



Lite cava var inte helt fel. Jag är ingen vindrickare men när det är bubblor i så går det bättre! Titta en extra gång på glaset och det blå som syns där. Det är T som jag lyckades fånga på bild genom glaset när han passerade. Han är alltså "i glaset" kan man säga... Blev en lite häftig effekt!


Alla båtar i viken är inte ilagda riktigt ännu...


Lite schysst kvällsutsikt från berget...


Unnade mig några timmar på solsängen - inte bara jobb!


När det blåste lite väl hårt från sjön använde jag min kreativa sida och ordnade vindskydd!


En bild från ToJ:s lilla trädgård under bevattning.


Ett kort stycke moln passerade innan den klarblå himlen tog över igen.


Mamma fick jättefin sommarblomma av svärsonen T. Petunia som är så stor!


Vår high tech väderstation som sitter på vår lilla bod :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar