onsdag 8 juni 2011

Ont i kroppen...

Jag ser rätt nöjd ut och lite självbelåten ut på bilden och det med all rätt, tycker jag. Äntligen kom jag ut i löpspåret igen!!! Det var jobbigt. Det var varmt. Det var svettigt. Det gjorde ont i fötterna och benhinnorna men ändå... Alldeles underbart. Speciellt nu efteråt när jag känner att jag är behagligt slut i kroppen och det redan börjar ömma lite överallt.

Mycket folk ute och tränar, i alla åldrar och storlekar med olika mål. Jag lyckades mestadels hålla mig till spår som låg i skuggan men det gick inte att undvika överallt och när solen låg på blev det rejält svettigt. Tårna svullnade upp i skorna av värmen och nötningen men det går ju över.

När jag kom tillbaka hittade jag Mannen på gatan som putsade sin monsterhoj fin. Det var skönt att hålla honom sällskap och svalkas av utomhus innan vi gick in. Att sitta bakpå hans racerhoj med armarna hårt runt hans kropp är riktigt härligt och det går fort! Jag känner mig inte ett dugg rädd faktiskt när vi svischar förbi och mellan bilar. Enda nackdelen när det är så varmt som nu är att det blir vidrigt varmt med skinnstället på. Nu får vi hoppas att det inte regnar på ett tag så att hojen håller sig blank och fin länge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar