måndag 13 juni 2011

Köksinteriör från friggan



Så här ser våra köksstolar ut. Otroligt bekväma med lite svängda ryggstöd och stoppad sitsdyna i grå fin färg som matchar övriga inredningen på ett jättefint sätt om jag får säga det själv - och det får jag!

Stolarna från IKEA monterade jag ihop alldeles själv. Nästan. Det var några skruvar som jag behövde hjälp med att dra åt ordentligt utan att förstöra dem. Skruvdragare är bra men ibland behövs det en vanlig hederlig handjagad mejsel för lite mer känsla. M fick rycka in så klart. Men i övrigt är det mitt verk!

Surt bara att matbordet inte levereras förrän i midsommarveckan så än så länge har vi ett pyttebord som vi har haft i Lillstugan hos mamma och pappa tidigare. Ser mer ut som ett bord som hör hemma i en lekstuga men det funkar som en tillfällig lösning även om jag är otålig på att få matplatsen klar som den ska vara. Kökslampan levereras inte förrän vecka 26 heller så jag måste ändå vänta och rusta mig med tålamod.

Fint som snus blir det, och väldigt trivsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar