onsdag 15 juni 2011

Min man är inte klok!


Jag och Mannen har firat vår åttonde bröllopsdag! Med god mat, sparkling rosé och jordgubbar. Och så brukar vi ge varandra varsin present för att fira vår dag men den här gången slog han alla rekord. Min man är inte klok. Han har köpt en ny kamera till mig, en systemkamera som inte är av denna världen till lilla mig. En Canon EOS 600D närmare bestämt. Med objektiv också... En totalt grym kamera som jag kommer att använda så gott som varje dag för att fota mat, natur och allt möjligt annat som inspirerar.


Nu blir det till att lusläsa manualen så att jag får ut mesta möjliga av denna superpresent och gör den rättvisa. Jag blev så himla glad! Han har snappat upp att jag grymtat ibland över att mina matbilder inte blir så bra som jag skulle vilja och så vet han att min matblogg är något som jag tycker är jättekul att hålla på med. Snacka om perfekt present... Förhoppningsvis kommer jag att kunna visa upp bättre bilder här i bloggen men kameran gör ju inte allt, jag måste ju tänka till lite själv också hur jag ska fota. Ska verkligen försöka utvecklas på fotofronten. I inlägget efter detta med gremolatabiffar använder jag bilder tagna med nya kameran!

I sammanhanget törs jag knappt berätta vad jag gav i present.... Det blev ett foto i en väldigt fin ram av trä som ser ut lite som sliten drivved. Fotot i ramen är framkallat och valt med omsorg. Det är taget på en av alla våra resor till Grekland på en katt som ligger och sover under en motorcykel. Jag har valt bilden för att den påminner om just Grekland dit vi åkte på vår allra första resa tillsammans, dit vi åkte på bröllopsresa och dit vi åkte för att hitta tillbaka till varandra igen efter att ha varit lite förlorade och förvirrade. Mannen älskar katter och åker motorcykel och så är det han själv som har tagit bilden. Av alla dessa skäl valde jag just den bilden. En billig present men ändå värdefull i symboliken och en bild som vi blir glada av att titta på.

Bilden av bilden är tagen med nya kameran!

Här en bild på en bild från bröllopet för åtta år sedan. Vi står precis och avger våra egna löften i det fria på en herrgård som heter Balingsholm där vi gifte oss. En fin dag att minnas. Speciellt som vi har hållit våra löften och fortfarande är gifta efter både lust och nöd, bra och dåliga dagar. Det är fint att uppmärksamma den här dagen med lite eftertanke och påminnelse om att vi en gång valt varandra för livet.



2 kommentarer:

  1. Men så fantastiskt gulligt! Underbart att läsa!

    SvaraRadera
  2. He's a keeper :-) Tack, bro.

    SvaraRadera