onsdag 29 juni 2011

Spontan "semesterdag"


Torsdagen blev en oplanerad "semesterdag", inom fnuttar för det handlade inte om semester mer än att jag var ledig från jobbet. Inte semester à la pilla mig i naveln, sova länge och bara ta det lugnt. Nä. Jag kom fram till att det skulle bli lite väl trångt i bilen till landet med diverse möbler och annat plock, att två vändor skulle behövas men lite tid för det i helgen, så jag tog mig till Värmdö, hivade upp vårt matbord på takräcket och for sedan till landet över dagen. Där pirrade jag två vändor med tunga paket, även ett platt från det stora möbelföretaget, upp till stugan som självklart ligger i en uppförsbacke. Jag monterade och fixade och donade. Slängde skräp och fixade och donade lite till. I värmen. Det var OLIDLIGT! Allt fick göras i slow motion för att inte smälta bort men det blev ett gott dagsverke. Matbordet som vi var lite oroliga för att det skulle bli för stort passar perfekt. Nu behöver vi inte sitta och äta vid det tillfälliga lekstugestora (eller snarare lekstugelilla) bordet längre.

Och om sanningen ska fram så hann jag faktiskt även med att gosa med katter (tre stycken), vara lite social med mamma, pappa och brorsan OCH att ta mitt premiärdopp för säsongen - så nu är nollan spräckt. En timmes solning inklusive två dopp blev det. Så ok då, lite semester utan fnuttar blev det också...

Bilden: Vackra rosor i blom på landet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar