söndag 26 juni 2011

Vår första frukost i egna stugan på landet


Inte ett dugg märkvärdigt med en frukost i sig kan tyckas. Men när den intas för första gången i vår lilla stuga som vi har byggt alldeles själva så är det verkligen något speciellt. Vi har jobbat och jobbat. Blod, svett och tårar men utan att tappa gnistan och arbetslusten faktiskt. Nu har vi kommit så pass långt att vi har "flyttat in" Vi har kunnat sova i stugan sedan i torsdags och därmed blev det frukost här för första gången på midsommaraftonens morgon (eller snarare förmiddag...). Vad frukosten bestod av är inte det viktiga. Gissar att vi får i oss ungefär samma frukostmat som många andra. Men just att få göra i ordning den och äta den vid vårt lilla bord i vår lilla stuga. Det kändes väldigt bra. Allt är nytt och fräscht, och fint tycker vi. Så ha lite tålamod om det blir lite av en kanonad med bilder från stugan så här i början... Det ger sig. Kanske :-)

Lite midsommarstämning i fönstret med de klassiska margeruiterna och midsommarstång av piprensare.
Något "tacky", jag vet. Men jag rår inte för att jag gillar det ändå. Nu när midsommar är
över är piprensarna bortplockade. Doftpionerna fick jag av chefen i torsdags. Så uppskattat!
Jag är riktigt nöjd med klädhängaren vi har gjort själva.
Ett stycke grånat trä och några svarta spikar av modell rejäl.
En del husgeråd finns kvar i den lilla stuga som finns kvar på tomten som så småningom
ska bli vår sovstuga. Bland annat den här underbara vattenskopan i rostfritt stål.

En sådan som mormor hade i köket att dricka vatten ur. Nostalgi för mig.

2 kommentarer:

  1. Jag vet preeecis hur det känns! Svårslagen känsla!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är klart du vet brorsan! Nu är vi där också. Hoppas mamma och pappa klarar av att jag har "flyttat hemifrån" en gång till :-)

    SvaraRadera