söndag 3 juli 2011

Njutarbilder

Jag tycker verkligen om att fota och föreviga intryck som miljön runt omkring bjuder på. Intryck som blir bilder som hjälper mig minnas hur det såg ut och hur det kändes, där och då. Här en samling bilder från vår stuga med en miljö som gör mig glad. Det finns så mycket fint att vila ögonen på och njuta av, och allt behöver inte ligga på en tallrik :-) Här trivs vi! Varning för att det kan bli lite too much av det goda, glada, käcka, lyckliga men jag är på ett sådant humör idag.

Vi har smultron lite här och var på vår vilda tomt. Tyvärr kan vi inte plocka så många åt gången,
de räcker inte riktigt till för att använda t.ex. i något bakverk. Men en äggkopp fyllde vi i alla fall :-)
Inget smakar så gott som smultron på sommaren, solvarma helst...

Körsbärstomater på kvist är bland det godaste jag vet. Jag äter dem som godis.
Här i en keramikskål inköpt på Gotland för massor av år sedan.

Frulle!

Här är mina ägg snart klara. Äggulor är fina!

Frukostbröd som jag handlade färska på morgonen
på lilla Konsum i lilla gamla staden.

En god sommar får man verkligen med recept från den här kokboken. Massor av gott att njuta av.
Salladsskålen med bestick och en handduk med Caaesarsalladrecept på fick jag i
sommargåva från jobbet. Verkligen jättetrevlig och fin present. Tack till tjifen!

Här på landet har vi inga krukväxter utan jag försöker plocka in lite fägring utifrån.
Den här lilla buketten har jag plockat alldeles själv. Fråga mig inte vad blommorna heter...

Det gröna är i alla fall ormbunke som vi har massor av på tomten. Fyller upp en bukett bra.

Basilika i köksfönstret. Doftar sååå gott!

Färska jordgubbar är inte heller fel. Dessa svenska smakade precis som jordgubbar ska.

Nu är stugans "namnskylt" på plats. Vårt lilla paradis kallar vi Berghälla.
På tomten har vi mycket berg i dagen och den omges av stora berghällar.

Inte helt ologiskt namn alltså...

Igår var det fest!
Idag är det luuuugnt :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar