söndag 31 juli 2011

Sött & salt

Det är alltid trevligt att bjuda sina middagsgäster på något att dricka och småäta på tills maten är klar och det är dags att bänka sig vid bordet. Igår var det väldigt varmt så jag ville bjuda på något läskande och inte för mäktigt. Eftersom matlagningen tog en del tid i anspråk gjorde jag det lätt för mig och bjöd helt enkelt på bubblande rosé med jordgubbar. Rosévinet var ganska sött men gott! Till det ställde jag fram gröna oliver som smakar lite salt. En jättebra kombination och alldeles lagom mycket innan middagen.


Jag tycker det är roligt att göra drinktilltugg! Det finns så mycket att välja på och så tror jag att det uppskattas att som gäst få något litet att tugga på innan maten. Jag tror att man känner sig extra välkommen då. Nu blev det ju en väldigt enkel lösning den här gången men som sagt, mycket tid lades på den övriga matlagningen och nå'n måtta får det väl ändå vara :-)

2 kommentarer:

  1. Åh vilket trevligt välkomnande! Det hade man ju inte tackat nej till :)

    SvaraRadera
  2. Det behövs så lite för det där lilla extra...

    SvaraRadera