fredag 19 augusti 2011

Aha, nu förstår jag...

... varför jag kände mig så trött och nere igår. Det hade nog inte bara med jobbet att göra. Idag har jag känt mig uschlig och eländig hela dagen. På eftermiddagen blev det värre och värre med ont i kroppen, trötta och grusiga ögon känsliga för ljus, huvudvärk, kliande näsa och lite tjockt i halsen. Att ta några steg i trappan upp till lägenheten kändes som en bergsbestigning så flåsig som jag blev. Jag är eller håller på att bli lite sjuk helt enkelt. SUCK! (både som i sucka och att det suger...)

Jag har sett fram emot att få komma till landet ikväll och dona mat i köket men som det känns nu så kommer jag inte att orka. Förhoppningsvis är det en bacill på blixtvisit så att jag känner mig bättre lite senare och orkar ställa mig vid spisen. Annars får det bli något annat. Kanske mamma och pappa lämnar plats åt oss vid deras middagsbord ikväll. Är det stadsluften jag inte tål helt plötsligt efter flera veckor på landet? Riktigt kul lagom till helgen..

Tills dess att jag vet om det blir egna bedrifter i köket får jag läsa om andras i mattidningarna som kom i brevlådan i dag. Den överlägset bästa, Lantliv Mat & Vin och så Allt om Mat. Om jag inte kan praktisera matlagning kan jag i alla fall läsa om det - i horisontalläge.


Jag sade upp min prenumeration på Allt om Mat för ett tag sedan men tydligen hade jag redan hunnit betala för ett antal nummer. Igår kom ett erbjudande från dem om att bli prenumerant igen. För 59 spänn får jag tre nummer och tre riktigt bra knivar från Fiskars. Taget! Precis vad jag behöver till köket i sta'n. Är det så man ska göra alltså? Säga upp sin prenumeration regelbundet och sedan få trevliga erbjudanden om att börja prenumerera igen :-)

Snart är det dags att bege sig till landet, det gör jag även om jag inte är riktigt kry. Mannen får stuva in mig i bilen och sedan är det jag som blundar hela vägen....

Jag önskar en god och trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar