söndag 21 augusti 2011

Ny favorit på frukostbordet!


Ny favorit på frukostbordet handlar inte om pålägg, yoghurt, müsli, juice, bröd, ost eller något annat... Utan om SMÖR! Det vanliga är normalsaltat Bregott, den grön-vita asken. Men så tänkte jag att varför inte testa sorten med havssalt... Jag vet att produkten har funnits ett tag men jag har inte lockats av att prova förut. Men nu gjorde jag det och ångrar mig inte alls. Det är verkligen rejäla saltflingor i smöret som ger massor av god smak och jag behöver inte ta så mycket.

Jag har även testat att steka morgonägget i smöret och det blev jättegott - inget extra salt behövdes.


På tal om frukost som jag är så dålig på att få i mig i veckorna innan jobbet, så funderar jag på om det inte är dags att börja med min blåbärsgröt igen - nu när det inte är så himla varmt längre. Jo, så får det nog bli för jag fattar ju att frukost på morgonen är viktigt att få i sig. Det ska bli bättring på det nu!

Nu ska vi bege oss tillbaka till storsta'n och jag ska husera i mitt lilla kök i lägenheten några dagar. Håller som bäst på att fundera ut vad jag ska laga till middag. Tänk om jag skulle göra något helt oväntat och göra något med fisk :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar