måndag 12 december 2011

Varför är bowlingskor så fula?

Måndagskvällen hade middag och bowling på schemat då vi tackade av en kollega som ska flytta från storstan och börja jobba på annan ort. Bowling är jättekul men varför måste skorna vara så förskräckligt fula?! Bekväma förvisso med lite mjukt framme vid tårna men rent estetiskt skulle de passa Bozo the clown bättre.

Ingen mat lagad denna kväll alltså. Vad det ska bli för tisdagsmiddag har jag ännu inte klurat ut. Energinivån kommer nog inte vara på topp efter jobbet. Det måste bero på bowlingen :-) Pinsamt att erkänna är att jag har träningsvärk idag. Av bowling! Vänster rumphalva, högerarm och högerben har rejäla känningar av ynka två serier. Jag fick in två strikes och några andra bra slag, men jag är verkligen väldigt ojämn i spelet även om jag har lite bollsinne. Vet egentligen inte alls vad jag håller på med, rullar iväg klotet och försöker ha lite kraft bakom så att käglorna ska sprätta och slå ner dem runt omkring. Men kul är det!

Det blir nog något rejält mättande och gott till middag även om jag borde äta "lättare". Funderar faktiskt på att börja prenumerera på "Laga Lätt", en mattidning som förhoppningsvis kan bjuda på god och nyttig mat med lite färre kalorier. Hittade t.ex. ett tomatris på deras webb som verkar gott till grillad kyckling eller en färsbiff.

Vi får la se va de bir!

3 kommentarer:

  1. hahaha! Ja varför är de så fula???? Det har jag också undrat. Där skulle puma, reebook adidas mfl kunna tjäna en stor hacka. Vem vill gå i fula skor!!

    SvaraRadera
  2. Enda anledningen till att det funkar är masspsykosen, att alla står där i likadana skor i just den miljön. Grupptryck :-)

    SvaraRadera
  3. Jag får dille! Hälsningar, mor!

    SvaraRadera