måndag 2 maj 2011

Inspirerande läsning


I fredags låg två härliga tidningar och väntade innanför dörren. Det blev dock inte mycket tid att bläddra igenom dem under helgen. Vi hade fullt upp ändå. Desto bättre nu att på kvällskvistarna i veckan kunna bläddra och inspireras till inredningen av sommarfriggan. Dessutom har jag fått lite fina saker levererade från Fridas Gård som har massor av bra grejer som kommer att passa i friggan.

Att plöja inredningstidningar ger mig massor av idéer och jag sparar och går till webbsidor och webbutiker som nämns för att ta reda på mer. Mycket fastnar nog som jag inte är riktigt medveten om. Intrycken tas in och formar den look jag för tillfället gillar. För det förändras, hur man vill ha det hemma. Dagens och framtida inredning skiljer sig extremt mycket från perioder jag har gått igenom sedan jag flyttade hemifrån. Jag har varit tokig i furu, syrabetsat, blommigt, torkade blommor, vitrinskåp, stolar med rottingsitsar, björk, ek, modernt, gammalt.... Dock har jag aldrig gillat bokhyllor och jag har svårt för att inreda med tavlor. 

Just nu är jag förtjust i shabby chic, fransk och dansk lantlig inredning. Tur då att det finns så många webbutiker att frossa i. Och så vill jag gärna kolla in gammalt på riktigt för att se om jag kan hitta några riktiga godingar som ger karaktär i friggan. Jag har bilden ganska klar för mig och det ska bli hur kul som helst att förverkliga den - steg för steg.

Nedan mitt senaste inköp från Fridas gård, hur charmig hängare/hylla som helst. Den får nog hamna i vår sovstuga så småningom. Vi får se. Allt jag föreställer mig och fantiserar om blir inte verklighet. Men det är en del av processen fram till slutresultatet. En kul resa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar