torsdag 12 maj 2011

Här ska lagas (ännu mer) kyckling!



Det finns riktigt bra kokböcker som inte är signerade av namnkunniga TV-kockar eller andra kändiskockar. Jag hittar dem på stormarknader, ofta till nedsatt pris, och de är ofta hur bra som helst. Det senaste inköpet är en kokbok med 200 kycklingrecept skapade av Sara Lewis som jag hittade på K-Rauta (!). Den har sitt ursprung i Storbritannien och möjligen är hon känd där men jag har aldrig hört talas om henne. I Sverige har den blivit översatt av Bonnier. Bilderna är läckra och inspirerande och så gott som varje recept jag har kollat hittills känns som något jag vill prova. Recepten är smart indelade i olika kategorier; lätta luncher / goda middagar / bjud in vännerna / favoriter i ugnen / två rätter av en. Kokboken heter "200 läckra rätter med kyckling". Rekommenderas verkligen om du gillar kyckling och behöver fler sätt att variera den på. Eftersom jag inte är i skick att stå vid spisen ikväll så passar det bra att bläddra bland recepten i stället och bli inspirerad.

Så här står det på baksidan av kokboken:
"Vackra bilder och tydliga recept gör den här boken perfekt för alla, nybörjaren och den mer vane kocken."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar