torsdag 14 juli 2011

Längtar...

... till landet. Vi har fredagssemester igen i morgon så det blir en långhelg där. Vädergudarna får avgöra om det blir måla av eller inte. Vi kan använda presenning till fönsterbrädorna som ännu inte är uppsatta men det är en annan femma med fasaden som redan sitter uppe. Man ska ju inte måla när det regnar, så vi får se... Som (o)tur är finns det lite annat att fixa med och det kommer det nog alltid att göra nu när vi har vårt eget sommarställe. Men det är kära sysslor som jag gärna utför med min älskling.

Nu ska jag veva ihop fyllningen till mina goda tunnbrödssnittar som jag ska ta med mig till kvällens knytis.

Vackert från landet i väntan på the real deal...

Egenplockad oregano från vår vildvuxna tomt. Ska torkas och sedan användas i matlagningen.
Under tiden är det fint att titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar