tisdag 23 augusti 2011

Morgonsmoothie med kesella, blåbär och kokosflingor - hjälp vad gott!

Då försöker jag ta tag i det där med frukost igen då... Jag har handlat på mig så'nt som passar i en smoothie som yoghurt, mjölk, frysta bär, turkisk yoghurt, kesella, avokado och banan. Juice tänkte jag försöka klara mig utan.

Första frukosten ut den här veckan blev en smoothie med kesella (naturell 10 %), lite mjölk för lösare konsistens, ett halvt paket frysta blåbär. Till en början i alla fall. Se'n ville jag ha i något mer för att göra det lite mer matigt. Jag hivade ner lite müsli med torkade jordgubbar och quinoa. Jättegott men jag var inte helt nöjd. Pricken över i blev kokosflingor! Den smoothien slank lätt ner och jag höll mig faktiskt mätt ända fram till lunch.

Nu hoppas jag att jag lyckas fortsätta fixa frukost även om jag hellre skulle ligga kvar längre i sängen än att pyssla med det. Jag vet ju att jag mår bättre av att få i mig frukost och slippa vara vrålhungrig när det är dags för lunch. En annan mission är få rutin på att äta något mellanmål på eftermiddagarna. Så att jag förhoppningsvis orkar träna efter jobbet. Det är dags att ta tag i semesterdekadensen som har satt sina spår... Men en sak i taget, först frukostrutinen. Det är ju snart måndag igen ;-)

Goder afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar