söndag 23 oktober 2011

Late night pizza snack


Jag vet att man inte ska äta sent på kvällarna, och verkligen inte nära inpå läggdags. Men sent på lördagskvällen blev jag verkligen vrålhungrig och kom på att jag hade ätit väldigt lite under dagen. Som den Skalman jag är var det inte konstigt att kroppen inte riktigt fungerade som den skulle och jag var helt enkelt tvungen att fixa till något att käka.

I frysen hade jag kvar en remsa färdig pizzadeg som blev över från när jag gjorde pizzapajen så den fick bli utgångspunkten, på pizza kan man ju lägga på nästan vad som helst. Under tiden degen tinade tog jag ett gäng körsbärstomater och tärnade ganska smått. Det mesta av vätskan fick rinna bort genom en sil. En halv lök skivades. I kylskåpet hade jag kvar färdig tomatbaserad pastasås och prästost har jag alltid hemma så det här gick ju bra.

På pizzadegen blev det den röda såsen underst förstås, sedan riven prästost, tomaterna och sist löken. In i ugnen på 250 grader i ca 10 minuter, ut ur ugnen och på med oregano. Och jag hade en perfekt liten måltid att lugna magen med så att jag kunde somna utan att bli störd av knorr.

En liten bit pizzadeg i frysen är inte så dumt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar